株式会社グロービス
MarketingEngineer&CRMSystemAdministrator

600万円 - 1000万円
東京都
職種
開発系 技術職(その他)
この求人に応募する

仕事内容

機能横断かつ部門横断のプロジェクトチームの一員として、当社のグローバルなエコシステム全体を支える重要なITシステムの管理を担当していただきます。

In this role, you will work with the marketing division to enhance our marketing efforts through customer journey tracking, including tools such as Google Tag Manager, Meta Pixel, and Pardot. You will improve our customer acquisition funnel by enhancing the backend of our websites and their connection to our Salesforce CRM system. By collaborating with various business units, you will lead the administration, maintenance, and optimization of our Salesforce CRM system, directly contributing to the growth of our global sales and marketing efforts, enhancing classroom operations, and ultimately delivering exceptional customer satisfaction to our students and faculty members. This is an exciting and challenging role that requires a unique blend of hard and soft skills, algorithmic and strategic thinking, and the drive to manage IT from a strategic business perspective. It is suitable for engineers who aspire to go beyond engineering and make a real impact on the success of a business.
New Development : Propose new ideas to optimize and improve systems. Understand the business problems faced by staff members and design and implement solutions.
Maintenance : Handle administrative functions including user account maintenance, data cleanup, Apex code debugging, troubleshooting, and other routine tasks as needed.
Vendor Management : Communicate requirements to vendors, review their proposals, assess risks, conduct tests, and manage the development schedule.
Training & Knowledge Sharing : Train new users and help the team/division to increase their IT skills and overall adoption.
Liaison Work : Serve as the technical liaison between our division and other GLOBIS teams/divisions, as well as our third-party Salesforce development consultants.
Documentation : Write documentation/SOPs and implement best practice guidelines for others to follow.

雇用形態

正社員

待遇・福利厚生・諸手当

・通勤手当支給(当社規定による)
・各種社会保険有り(健康保険、雇用保険、労災保険、厚生年金)
・退職金制度有り(定年:60歳)
・持ち株制度有り

休日・休暇

・土日祝休み
・有給休暇:4月1日に年間20日付与。入社日によって按分。
・年末年始休暇(12月29日~1月4日)、結婚休暇、忌引き休暇、災害休暇、出産・育児休暇、サヴァティカル休暇(勤続5年/10年目に付与)

就業時間

フレックスタイム制を導入しています。
通常勤務時間は10:00-18:30(1時間のランチ休憩を含む)で、リモートワークで勤務をしています。「スクラム」のフレームワークに則った開発を行なっており、チームメンバーと開発の業務に取り組んでいます。

残業時間

10-20時間程度

労働条件の詳細につきましては面談時にお伝えします。

この求人に応募する

企業情報

会社名

株式会社グロービス

設立年月

1992年 8月

代表者

堀 義人

事業内容

◆グロービスについて
グロービスは、経営に関する「ヒト」「カネ」「チエ」の生態系を創り、社会の創造と変革
を行うことをミッションに1992年に設立されました。以来、ビジネスリーダー育成を目的
とした経営大学院・スクール事業、法人向け研修事業やオンライン学習サービス、出
版やベンチャーキャピタル事業等、多岐にわたる事業を通して、多くのビジネスパーソン
の皆様をご支援してきました。国内での事業に留まらず、アメリカ、EU、アジアなど海外
にも進出しています。

◆グロービス・デジタル・プラットフォーム部門について
2016年には、Ed-Tech領域に注力すべくグロービス・デジタル・プラットフォーム部門
(GDP)を設立し、現在200名を超える規模(うちエンジニアを含むテクノロジー人
材は100名程度)で、国内事業のみならず海外展開も積極的に推進しています。
GDPでは、「日本発、世界をリードするEd-Techカンパニーになる」をビジョンに掲げ、
「学びの未来をつくり出し、人の可能性を広げていく」学習サービスを展開しています。

◆展開中のサービスについて
良質なビジネス動画が学び放題のサブスクリプション型サービス「GLOBIS 学び放題」
や、世界初のAIを活用したコンテンツ&ディスカッション融合型MBA単位プログラムサ
ービスの「ナノ単科」、法人向けの学習管理を目的としたSaaSプロダクト「GLOPLA L
MS」、ビジネスパーソンの可能性を広げるためのプロダクトを複数展開しています。

本社在地

〒102-0084 東京都千代田区二番町5-1 住友不動産麹町ビル

従業員数

連結・691名

企業URL

https://globis.co.jp/

求人情報をもっと見る

似ている条件で求人を探す